Rok 2021 zwiastował w wiele nieprzewidywalnych wydarzeń, podczas których podejmowanie decyzji dla przedsiębiorstw były kluczowe dla ich dalszego przetrwania. Pandemia COVID-19 i spowodowane przez nią lockdowny, wywróciły życie do góry nogami, co miało swoje większe i mniejsze skutki również w biznesie. Twórcy rankingu „Prezesi na trudne czasy” wzięli pod lupę spółki giełdowe segmentów dużych, małych i średnich firm, a następnie wyróżnili po 10 z każdej z grup, które były najskuteczniej pokierowane w tym okresie. Najlepiej w całym zestawieniu wypadli prezesi, którzy są równocześnie właścicielami i twórcami przedsiębiorstw, stojących na ich czele od wielu lat. Prezentują oni tzw. podejście założycielskie – są skoncentrowani na misji i wizji firmy w długim okresie, mają skłonności do szybkiego i zdecydowanego działania oraz stale przyglądają się kluczowym procesom w firmie. Przykładem takiego lidera jest Piotr Bieliński, prezes i założyciel Action S.A, który uplasował się na czwartym miejscu w rankingu.
- Bardzo cieszy mnie to wyróżnienie, ale tym samym chcę podkreślić, że obecna, zwycięska sytuacja firmy jest zasługą całego zespołu pracowników. W biznesie, tak jak w sporcie, bez pomocy zaangażowanych i pracowitych ludzi, ciężko jest o sukces. 2021 był trudnym rokiem pod wieloma względami: niepewna sytuacja spowodowana pandemią COVID-19, przedłużające się lockdowny, a do tego kwestia procesu sanacyjnego w Action. Wyszliśmy z tego cało, właśnie dzięki całej grupie ludzi pracujących na jak najlepsze wyniki i dalszy rozwój firmy. Dziękuje za docenienie naszych działań w imieniu całego zespołu Action, bo bez niego, nie znajdowalibyśmy się w tym miejscu, gdzie jesteśmy teraz – wypowiedział się Piotr Bieliński, Prezes Action S.A.
Spółka Action, na której czele stoi Piotr Bieliński, działa na polskim rynku od ponad 30 lat i jest notowana na warszawskiej GPW od 2006 roku. Firma zaczynała od modelu tradycyjnej dystrybucji IT, a dziś rozwija się w branży e-commerce, gdzie dostarcza szeroki wachlarz rozwiązań dla swoich klientów. Action jest także producentem i dystrybutorem z wartością dodaną. Posiada asortyment liczący ponad 50 tysięcy produktów w różnych kategoriach, m.in. komputery, rozwiązania IT, gaming, wyposażenie domu, artykuły dla zwierząt czy FMCG. Prowadzi eksport do około 50 krajów w Europie i zagranicą, obsługując klientów B2B i B2C.
Dostęp do pełnej treści raportu, dzięki uprzejmości redakcji „ICAN Management Review”, tu: https://www.ican.pl/a/prezesi-na-trudne-czasy/D16gmkk8x