o action

Strategia

Strategia biznesowa Grupy Kapitałowej ACTION S.A. na lata 2024 – 2026

Misją firmy handlowej ACTION S.A. jest zapewnienie dostępu do produktów i usług, które pomagają nam i naszym partnerom rozwijać handel na terenie Polski i Unii Europejskiej. W ramach tej obietnicy od ponad 30 lat wyznaczamy trendy na rynku handlu hurtowego, a w ostatnich latach z coraz większym zaangażowaniem również detalicznego. Skutecznie rozwijamy też ofertę marek własnych i projekty wspierające biznes w zróżnicowanych obszarach. Klientom biznesowym oferujemy wiele zaawansowanych narzędzi do handlu i współpracy z nami w ramach e-commercowej platformy B2B (I-serwis). Natomiast w oparciu o sektorowe projekty e-commerce B2C docieramy do klientów końcowych. Wykorzystując synergię między biznesami B2B i B2C zmieniamy handel w e-commerce. To oznacza, że znamy trendy w handlu, oferujemy interesujące produkty w atrakcyjnych cenach, wsparcie i doradztwo, a także narzędzia do obsługi e-handlu w różnych formułach, by zgodnie z naszą wizją stać się razem z nimi ważnym ogniwem handlu w Polsce i Europie.

Nasza misja

Zapewniamy dostęp do produktów i usług, które pomagają nam i naszym partnerom rozwijać handel w Polsce i Unii Europejskiej.

Nasza wizja

Stać się, wraz z partnerami, ważnym ogniwem handlu w Polsce i Europie.

Nasze wartości

Uczciwość – buduje zaufanie i zaangażowanie.
Współpraca – pomaga osiągać wspólne cele.
Aktywność – służy kreatywności i wspiera rozwój.

Otoczenie rynkowe a efektywność biznesowa ACTION S.A.

Dzięki długoletniemu doświadczeniu i historii na rynku, sprawnej logistyce, dbałości o dywersyfikację oferty, dostawców i odbiorców oraz bardzo dobremu bilansowi finansowemu, firma osiąga: równowagę, stabilność, przewidywalność. To w połączeniu z elastycznością, szybkością podejmowania decyzji i ciągłym podążaniem za trendami pozwala jeszcze lepiej wykorzystywać szanse rynkowe oraz budować przewagi konkurencyjne. W ostatnich latach rozwój naszego biznesu wspierało zakończone sukcesem postępowanie restrukturyzacyjne. Pozwoliło ono na jeszcze większą dywersyfikację oraz optymalizację kosztową. Kolejnym czynnikiem, który pozytywnie przełożył się na wyniki ACTION S.A. był ogromny wzrost popytu na elektronikę wywołany lockdownem związanym z epidemią COVID-19 w latach 2020 – 2022, a następnie inwestycje Spółki w projekty e-commerce. Dzięki nim przyspieszamy transformację handlu z tradycyjnego do Internetu.

Ważnymi czynnikami zewnętrznymi, o których trzeba obecnie pamiętać, gdyż mocno wpływają na biznes są: utrzymujące się wciąż duże nasycenie rynku produktami IT po pandemicznym wzroście, wysoki poziom inflacji w Polsce i krajach Unii Europejskiej, brak stabilizacji gospodarczo-politycznej na świecie i pogarszające się wskaźniki makroekonomiczne. Dlatego równolegle z działaniami rozwojowymi będziemy w najbliższych latach optymalizować procesy w organizacji poprzez zwiększenie efektywności i inwestycje w IT.

Model biznesowy ACTION S.A.

Dziś ACTION S.A. jest spółką handlową, której głównym celem jest przekształcenie dwóch tradycyjnych rynków handlowych: hurtowego i detalicznego w profesjonalny i wydajny handel w Internecie. Chcemy wyznaczać trendy w tej transformacji, by być ich beneficjentem wspólnie z naszymi klientami B2B i B2C, stąd nasze przewodnie hasło:

"Zmieniamy handel w e-commerce"


Działanie ACTION S.A. oparte jest na następujących filarach

Konsolidacja ofert z różnych branż

Dzięki konsolidacji produktów z różnych branż pod jednym dachem ACTION S.A. uzyskujemy zdywersyfikowaną ofertę połączoną wspólną logistyką i rozwiązaniami IT. Obecnie to kilkadziesiąt tysięcy rozmaitych produktów. Część z nich to asortyment konsumencki, który trafia do klienta B2C oraz asortyment dostosowany do dystrybucji – jego odbiorcami są klienci z rynku B2B. Konsolidujemy ofertę z wszystkimi tego zaletami jakimi są: dostępność w jednym miejscu szerokiej oferty produktowej dla sklepów i platform wielobranżowych; wypłaszczenie sezonowości oferty ACTION S.A.; optymalizacja logistyczna, informatyczna i operacyjna, dywersyfikacja dostawców i odbiorców.

Synergia działania projektów biznesowych w ACTION S.A.

Dzięki prowadzeniu biznesu z klientami B2C posiadamy dostęp do wiedzy o potrzebach i kierunkach rozwoju tego rynku. Możemy analizować wiele danych. Procentuje to potem w budowie najlepiej dopasowanej oferty produktowej dla rynków B2B, jak i B2C oraz jakości obsługi klientów. Ten know-how przekłada się na dostęp do nowych kontraktów, profesjonalizację obsługi klienta i pozwala zainteresować naszą ofertą coraz większe grono klientów B2B. ACTION S.A. do prowadzenia wszystkich projektów wykorzystuje ten sam ekosystem logistyczny, systemy IT i administrację, co również sprzyja synergii działania. Biznes B2B i B2C w ACTION S.A. polega na handlu produktami z różnych branż, które można unifikować w ramach jednej logistyki, kierując się przy tym marżowością produktów, możliwościami konsolidacji rynku i przenoszenia tych branż do handlu w Internecie.

Projekty biznesowe Spółki

W celu realizacji strategii opartej na konsolidacji różnych segmentów rynku i synergiach pomiędzy B2B a B2C, ACTION S.A. prowadzi wiele projektów skierowanych do rozmaitych grup docelowych w odmiennych modelach biznesowych.

Biznes B2B

W modelu B2B posiadamy trzy segmenty: Action Business Center, Action Global, Home and Living. Każdy z nich ma inną misję i strategię działania, ale dokonuje zakupów na tej samej e-commercowej platformie handlowej B2B, czyli I-serwis - własna, e-commercowa platforma handlowa B2B – platforma ta służy do zakupów hurtowych wszystkich grup produktowych; po rejestracji, klient ma dostęp do: kilkudziesięciu tysięcy produktów z różnych kategorii, obsługi płatności, reklamacji i wielu innych funkcjonalności.

Trzy segmenty realizujące biznes B2B:

Odpowiada za dystrybucję rozwiązań i produktów zaawansowanych. Obszary współpracy Action Business Center z klientami B2B są następujące: sieci, storage, CCTV, fotowoltaika, inteligentny dom, elektromobilność, zasilanie awaryjne. Action Business Center w celu realizacji swojej misji, czyli rozwijaniu sprzedaży rozwiązań zaawansowanych IT jest profesjonalną platformą wymiany doświadczeń, prowadzi certyfikowane szkolenia dla instalatorów w formie on-line i stacjonarnie oraz oferuje wsparcie techniczne.

Action Global zajmuje się sprzedażą produktów zagranicą, głównie w Europie, ale również do innych państw poza tym kontynentem. W ramach budowania rozpoznawalności marki Action Global zagranicą i poszerzania grona klientów biznesowych, Action Global bierze udział w największych międzynarodowych targach branżowych, w tym IFA oraz ITC Malta, podczas których pozyskuje nowych partnerów biznesowych.

W segmencie konsumenckim, poprzez segment Action Home and Living, ACTION S.A. skupia się na dostarczeniu do wszystkich swoich kanałów sprzedaży B2B m.in.: akcesoriów i dodatków do domu czy ogrodu, mebli, oświetlenia i sprzętu sportowego oraz biurowego, artykułów dla zwierząt, gier i zabawek dla dzieci, narzędzi i elektronarzędzi, produktów medycznych.
Przykładowa oferta.

Biznes B2C

W płaszczyźnie B2C ACTION S.A. to właściciel sklepów internetowych realizujących sprzedaż do klientów końcowych, jak również partner e-commerce dla zewnętrznych platform sprzedażowych i marketplace działających w Polsce i zagranicą. Równolegle jesteśmy w procesie rozwoju biznesu B2C ACTION S.A. na nowych platformach marketplace na kolejnych rynkach.

W modelu B2C prowadzimy:

Sklepy internetowe

Multibranżowy sklep internetowy, w którym obok elektroniki użytkowej, sprzętu RTV/AGD można znaleźć produkty dla dzieci, urządzenia kosmetyczne i kosmetyki, artykuły medyczne i sportowe, a także motoryzacyjne oraz muzyczne i do majsterkowania. Sferis.pl oferuje programy wspierające sprzedaż: leasing, raty, zakupy z odroczoną płatnością, a także wniesienie i instalację sprzętu.

E-sklep z szerokim asortymentem zoologicznym znanych i sprawdzonych producentów artykułów dla psów, kotów, gryzoni, ptaków i rybek. Krakvet.pl kładzie mocny nacisk na rozwój eksperckich treści blogowych na krakvet.pl oraz prowadzi forum dla zarejestrowanych klientów, które moderują eksperci współpracujący ze sklepem.

Jeden z największych, polskich sklepów internetowych z bogatą ofertą broni i artykułów obronnych dostępnych bez zezwolenia, produktów strzeleckich oraz akcesoriów survivalowych międzynarodowych producentów. Oprócz tych produktów sklep oferuje także duży wybór odzieży taktycznej i outdoorowej. Bron.pl posiada też sklep stacjonarny w Częstochowie.

Ekspert w obszarze notebooków gamingowych i biznesowych. Misja sklepu: wyznaczanie nowych standardów doświadczeń zakupowych online. 1.pl oferuje kompleksowe wsparcie poprzez live chat i unikalne korzyści, takiej jak dodatkowy miesiąc gwarancji, dłuższy czas na zwrot i krótszy czas rozpatrzenia reklamacji. Cel: zapewnić najlepsze produkty i najwyższy poziom obsługi.

Sklep internetowy z szerokim wyborem produktów wspierających codzienne życie osób starszych, niepełnosprawnych i ich opiekunów - od prostych gadżetów po zaawansowane urządzenia medyczne; zapewnia fachowe doradztwo, empatyczną obsługę i regularne poszerzanie asortymentu, aby lepiej odpowiadać na potrzeby klientów.

Zarządzamy również portalami opiniotwórczymi: gram.pl, tablety.pl i testoria.pl. Gram.pl to jeden z największych i najstarszych polskich serwisów dla fanów gier, seriali oraz szeroko rozumianej popkultury. Tablety.pl to serwis o technologiach mobilnych oraz wykorzystaniu ich na co dzień, a testoria.pl to portal technologiczno-lifestyleowy, który zajmuje się szeroko pojętym poradnictwem zakupowym.

Inwestycja w rozwój organizacji

Z uwagi na bardzo duże szanse, jakie daje rozwój cyfryzacji i sztucznej inteligencji, w najbliższych latach ACTION S.A. przewiduje zwiększone inwestycje w technologie i automatyzacje procesów, tak by w konkurencyjnym środowisku biznesowym, generować satysfakcjonujące wyniki.

Plan na najbliższe kilka lat rozwoju ACTION S.A.

Strategia ACTION S.A. na najbliższe lata zakłada budowę silnej firmy handlowej opartej na dwóch filarach:

  • B2B skierowany do naszych partnerów biznesowych w Polsce i zagranicą.
  • B2C, w którym chcemy systematycznie zwiększać sprzedaż poprzez platformy marketplace oraz inwestycje w nowe sklepy internetowe z różnorodną ofertą wraz z rozwojem nowych branż.

W obu segmentach chcemy powiększać grono odbiorców poprzez rozwój portfolio produktowego, oferować bardziej zaawansowane i zinformatyzowane formy współpracy, a dzięki temu bardziej ergonomiczne i efektywniejsze.

W ten sposób będziemy mogli z naszymi klientami skutecznie

"zmieniać handel w e-commerce."